Projekty Edukacyjne

TEMATY PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
REALIZOWANYCH W ROKU SZKOLNYM 2017 / 2018
W GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNYM
THE MIDDLE INTERNATIONAL SCHOOL OF WARSAW

GEOGRAFIA:

1. Antropopresja Warszawy na przykładzie dzielnicy Ursynów – Dąbrówka.

2. Problemy ludzi w różnych zakątkach Ziemi.

3. Dwie Koree – czym się różnią Korea Południowa i Korea Północna?

HISTORIA:

1. Warszawa powstaniowa. Szlakiem miejsc związanych z ważnymi wydarzeniami powstańczymi od insurekcji kościuszkowskiej do powstania styczniowego.

2. Warszawa żydowska. Zaprojektuj subiektywny szlak turystyczny po miejscach związanych z ważnymi dla Żydów polskich wydarzeniami lub z ważnymi dla Polski Żydami.

3. Warszawskie fortyfikacje od średniowiecza po wiek XIX i związane z nimi miejsca, relikty, ważne i ciekawe wydarzenia.

JĘZYK POLSKI:

1. It rains cats and dogs czy może pogoda pod psem? Znaczenie idiomów w języku polskim i angielskim.

2. Świat przedstawiony „Jeżycjady” M. Musierowicz.

3. Nauczyciel też człowiek… Reportaż w dowolnej konwencji.

4. Po co polszczyźnie ortografia?

JĘZYK FRANCUSKI:

1. Wyspy francuskie, ich geografia, krajobraz i kultura (trzy do wyboru).
2. Podróż przez najpiękniejsze miejsca we Francji.
3. La cuisine française, mon amour!
4. La chanson française- pourquoi pas ?

JĘZYK ANGIELSKI:

1. What is Globalization, and what impact is it having on the world today? Define globalization. Explore the factors
that have furthered globalization. What sectors of life (political, social, economic, etc.) have been influenced and in
what way? What are the positive and negative impacts as a result of globalization? Give specific examples. Explore the outlook for the future regarding globalism and globalization.

2. What are the three most significant turning points in human history? Justify why these are the most important.
When and where did these events take place? Who are the notable figures (people) that were involved in each event
and explain what role they played. Explain the causes leading up to each turning point and discuss how they have positively or negatively impacted our society today.

3. How has medicine impacted the lives we lead today? Explain the history of medicine and pharmacies and how the
methods of developing new medicines has changed. How were these medicines developed and how has the labeling
of medicines changed throughout history. Discuss the impact of industrialization and capitalism on the medical
industry. Explore how the change in the medical industry, in regards to how medicines are developed and distributed, affected our lives in modern society.

BIOLOGIA:

1. Tajemnice skóry (propozycja uczniów).
2. Palenie tytoniu, problem nie tylko wśród młodzieży.
3. Co jest potrzebne do fotosyntezy, czyli z czego rośliny produkują pokarm?
4. Jakie znaczenie mają rośliny lecznicze w życiu człowieka?

FIZYKA:

1. W jaki sposób zjawiska zachodzące w atmosferze wpływają na nasze samopoczucie?

2. W jaki sposób wynalezienie koła wpłynęło na nasze codzienne życie?

3. Gdzie szukać wiatru w polu?

4. Jaki jest związek jasności barwy i różnych powierzchni z promieniowaniem cieplnym? W jaki sposób wykorzystuje się promieniowanie cieplne w medycynie?

5. Na czym polega przekazywanie ciepła przez promieniowanie? Jakie to ma odzwierciedlenie w życiu codziennym? Czy promieniowanie cieplne ma wpływ na naszą planetę?

CHEMIA:

1. Chemia czekolady.

2. Paradoks trucizn. Najbardziej zabójcze substancje w świecie roślin i zwierząt. Trucizny syntetyczne. Jak trucizny wpłynęły na bieg historii?

3. Odbicie lustrzane – to samo, a jednak nie. Opowieść o izomerii optycznej i wpływie różnych izomerów na organizm ludzki.

MATEMATYKA:

1. Środek okręgu.
2. Matematyka oczami Guliwera.
3. Matematyka, która procentuje.

Szkoła, którą polubisz!